ייעוץ טלפוני ראשוני חינם! טלפון:052-5532770, אימייל: contact@nlaw.co.il

ייעוץ טלפוני ראשוני חינם!

טלפון:052-5532770, אימייל: contact@nlaw.co.il

הכרזת חייב מוגבל באמצעים

הכרזת חייב מוגבל באמצעים

התנאי להכרזה על החייב כמוגבל באמצעים הוא באם ראש ההוצאה לפעול הגיע למסקנה כי אין ביכולתו של החייב להחזיר את החוב תוך פרקי זמן הקבועים בחוק ההוצאה לפועל.
קיימים שני סוגי חייבים. האחד חייב "המוגבל באמצעים" ו- חייב ש"אינו מוגבל באמצעים".
הראשון באם עסקינן בחייב שהוא מוגבל באמצעים הרי שקיימות הגבלות החלות עליו. הגבלות אלו מגבילות מאוד את יכולת המרחב של החייב , כך לדוג':
א – החייב אינו זכאי להשתמש בכרטיס אשראי, כלומר החייב יהיה מוגבל מעשיית שימוש בכרטיס חיוב, כהגדרתו בחוק כרטיסי חיוב התשמ"ו -1986.
ב – הגבלה נוספת היא עיכוב יציאה מן הארץ.
ג – לקוח מוגבל מיוחד, חשבון הבנק של החייב יוגבל ( דינו יהיה כדין מי שחזרו לו 10 שיקים.
ד – כמו כן החייב יהיה מנוע מלייסד תאגיד או חברה ( אלא אם אישר זאת ראש ההוצל"פ מראש).
חופש פעולתו של החייב מוגבלת ביתר שאת כאשר אנו עוסקים בחייב המוגבל בנסיבות חמורות כאמור הפעולות דלעיל מגבילות עד מאוד את החייב ומונעות ממנו את יכולת להתנהל באופן חופשי.
היותו של החייב מוגבל באמצעים הינו פתרון של חייבים אשר אינם יכולים להיכלל במסגרתו של איחוד תיקים רגיל .
על מנת שיוכרז החייב כמוגבל באמצעים הינו במידה והחייב לא יכול לפרוס את חובו בתקופה כפי שהיא מפורטת בחוק ההוצאה לפעול.
חוב שהינו פחות מ-20,000 ₪ – משך 3 שנים
חוב שהינו בין 20,000 עד 100,000 – מעל 3 שנים
חוב מעל 100,000 – מעל 4 שנים
ביטול החייב מהיותו מוגבל באמצעים יתאפשר בשתי אפשרויות
א. החייב פרע את החוב שחייב לזוכה
ב. החייב והזוכה הגיעו להסכם לגבי החוב ( הסכם פשרה – הסכם זה מוצג לראש ההוצאה לפעול ומקבל את אישורו).
אף אם נניח כי החייב אינו מוגבל באמצעים והוא משלם כל חודש ע"פ צו תשלומים , עומדת בפנינו הבעייתיות הבאה.התשלום שמשלם החייב אומנם מגן עליו מפני הנושים. אך ברוב התיקים, הריבית של ההוצאה לפועל כ"כ גבוהה כך שהתשלום מהווה את התשלום הריבית בלבד כאשר בפועל אינו משלם את החוב העיקרי. התשלום שעובר לזוכה הינו נמוך מאוד, כך שלאחר מס' שנים יתכן שהחייב שילם לזוכה כמה מאוד שקלים בלבד. הדבר מתעצם בקיומם של זוכים רבים שאז נתח התשלום המגיע לכל אחד מהזוכים הינו קטן.
הפרמטרים בהם קובע ראש ההוצאה לפעול על חייב מוגבל באמצעים הם שניים :
האחד על פי מצבו הכלכלי אותו בוחן ראש ההוצאה לפעול ע"י המסכים המוגשים ע"י החייב . על החייב להגיש רשימת מסמכים , מפורטת על הכנסותיו חובותיו שלו ושל בת זוגו. הפרמטר השני הינו ביצוע חקירת יכולת . יצוין כי יתכן וראש ההוצאה לפעול יחליט על איחוד תיקים ויקבע תשלום חודשי בלא שזימן את החייב לחקירת יכולת כיון שהשתכנע מרשימת המסמכים שהגיש החייב. גם החייב יכול לבקש מעצמו כי ראש ההוצאה לפעול יזמנו לחקירת יכולת.
התנאי להכרזה על החייב כמוגבל באמצעים הוא באם ראש ההוצאה לפעול הגיע למסקנה כי אין ביכולתו של החייב להחזיר את החוב תוך פרקי זמן הקבועים בחוק ההוצאה לפועל.
על פי המסמכים הללו יקבע הרשם אם זכאי החייב להיות מוגבל באמצעים ואם כן מה יהיה גובה ההחזר החודשי. הרשם רשאי להזמין את החייב לחקירת יכולת וע"פ החקירה לקבוע את ההחזר החודשי בו יוכל לעמוד החייב. יצוין כי באם החייב אינו עומד בהחזר חודשי חודש בחודשו הזוכה יוכל להגיש בקשה לרשם ולפעול כנגד החייב בטענה כי אינו עומד בתשלום החודשי. אם כן קיימת חשיבות מכרעת לעמידה בתשלום החודשי.
כאשר מצבו הכלכלי של החייב נעשית מורכבת וקשה יותר קיימת בידו להגיש בקשה נוספת לרשם לפיה יוכל לבקש כי הרשם יבדוק שוב את הנסיבות ויקבע צו תשלומים נמוך יותר. כאמור אף לבקשה זו יש לצרף את רשימת המסמכים המופיע לעיל.

לקבלת ייעוץ טלפני מיידי חינם התקשרו ל0525532770 או השאירו פרטים בטופס הסמוך.

משרדנו עוסק כעשור בתחום ההוצאה לפועל, ואנו מכירים היטב את תחום פשיטת הרגל, ואת הרגישות הנלוות לכך.

לקבלת ייעוץ טלפני מיידי חינם התקשרו ל0525532770 או השאירו פרטים בטופס הסמוך.

צרו קשר

052-55-32-77

חיפוש באתר

חוק חדלות פירעון ושיקום