ייעוץ טלפוני ראשוני חינם! טלפון:052-5532770, אימייל: contact@nlaw.co.il

ייעוץ טלפוני ראשוני חינם!

טלפון:052-5532770, אימייל: contact@nlaw.co.il

חוק חדלות פירעון ושיקום

חייב מוגבל באמצעים

מהי בעצם הכרזת מוגבל באמצעים???

מונח האיחוד תיקים הנו מונח ידוע בקרב חייבים למי  מהם שבקי  בהליכי הוצאה לפועל. היתרון הברור של איחוד התיקים שהוא מגן על החייב בפני פעולתיו של הזוכה.  ברגע שהוגשה בקשה לרשם ההוצאה לפועל,  והבקשה עונה על הקריטריונים הנדרשים , אזי יקבע לחייב תשלום חודשי אשר יהיה  עליו לעמוד בו מדי חודש. בד"כ הסכום החודשי שעל החייב יהיה   לשלם אמור לגלם את יכולתו החודשית לעמוד בתשלום.  עליו לעמוד בתשלום מדי חודש בחודשו שאם לא כן, זכאי הזוכה לבקש את פיזור האיחוד תיקים , בשל אי עמידה בתשלום וכן בקשה לבטל את הכרזתו של החייב כמוגבל באמצעים.  במצב כזה  התיקים יפוזרו והחייב יהיה חשוף שוב לעיקולים שונים אותם ניתן יהיה להחיל על החייב.

לאחר הגשת בקשת  להיות מוכרז כמוגבל באמצעים , והכרזתו ככזה ע"י ראש ההוצאה לפועל , ניתן יהיה יהיה להסיר עיקולים ו/או הגבלות שונות שהוטלו על החייב.

בצב בו החייב הינו מוגבל באמצעים , חלות עליו הגבלות שונות , כגון : עיכוב יציאה מהארץ, שימוש בכרטיס אשראי, הוא מנוע מלהקים חברה , והגבלות נוספות .

יתכן ולא תמיד הדרך המתאימה , היא הדרך של בקשה להכרזת החייב כמוגבל באמצעים , היות ובמקרים כאלו ,  הריבית של תיקי ההוצאה לפועל אינה מוקפאת אלא ממשיכה לעלות ולטפס למעלה. יתכן וההליך המתאים לחייב שכזה הינו הליך פשיטת רגל. מאידך , באם סכום חובותיו של החייב , הינו קטן מסך 18,000 ש"ח , לא יוכל החייב לגשת להליך פשיטת רגל ותעמוד לו האפשרות של פנה לאפיק ההוצאה לפועל.

משרדנו עוסק כעשור בתחום ההוצאה לפועל, ואנו מכירים היטב את תחום פשיטת הרגל, ואת הרגישות הנלוות לכך.

לקבלת ייעוץ טלפני מיידי חינם התקשרו ל0525532770 או השאירו פרטים בטופס הסמוך.

צרו קשר

052-55-32-77

חיפוש באתר