ייעוץ טלפוני ראשוני חינם! טלפון:052-5532770, אימייל: contact@nlaw.co.il

ייעוץ טלפוני ראשוני חינם!

טלפון:052-5532770, אימייל: contact@nlaw.co.il

יש לי עיקול , מה עושים?

יש לי עיקול , מה עושים?

ו

במאמר זה נסקור מה  מה קורה בפועל כאשר מוטל עיקול חשבון על חשבון הבנק שלך???

שימו לב : משרדנו מתמחה בהסרת עיקולים. לקבלת ייעוץ טלפני מיידי חינם התקשרו ל0525532770 או לחצו כאן להשארת פרטי התקשרות.

אתה קם בבוקר ומגלה כי החשבון מעוקל. אינך מסוגל למשוך שקל מהחשבון. אתה צריך לשלם שכירות , לגן של הילד, לחשבון מכולת ואינך ביכולתך למשוך ולו שקל מהבנק. אין ספק כי זוהי תחושה קשה ולעיתים אף בלתי נסבלת.

אז מה עושים , כיצד נחלצים מהמבוך הנ"ל?

העיקול – הצרה והמוצא

קיומו של עיקול חשבון הוא דבר שמגביל את צעדיו של האדם עד מאוד. צריך להסב את תשומת הדעת כי  קיומו של עיקול אינו מחייב  מיידית את משיכת הכסף על ידי הנושה . על מנת שהנושה יקח את הכסף שקיים בחשבון הרי שיהיה עליו להגיש בקשה למימוש תחילה ללשכת ההוצאה לפועל.

מה זה אומר?

על מנת להבין את העניין  נמחיש זאת באמצעות דוגמא. לצורך העניין אם לפלוני אלמוני יש חשבון בנק , ב"בנק Y". ובתאריך 10.10.2016, הופקדה משכורת לחשבון בסך 7,000 ש"ח. טרם משיכת הכספים על ידי פלוני.  הוטל  עיקול על חשבונו של פלוני על ידי בנק פועלים היות ולפלוני יש חוב לבנק הפועלים. כעת, בהנחה  כי לפני כניסת המשכורת היה בחשבון של פלוני בבנק Y סך 2,000 ש"ח ביתרת חריגה(מינוס), הרי שכעת יש בחשבון סך 5,000 ש"ח ביתרת זכות. כספים אלו מובטחים לטובת בנק Y ועל כן פלוני לא יוכל לגעת בהם. נוסיף , כי במידה ולפלוני יש בחשבון פק"מ ( חיסכון) מסוג כלשהו גם הוא יהיה משועבד לטובת הבנק ומיודענו לא יוכל למשוך כסף אף מהפק"מ.

גם לנושה יש הגבלות

יש להדגיש כי על אף קיומו של עיקול החשבון, עדיין הנושה (בנק Y) אינו יכול לגעת בכסף ולמשוך אותו. לצורך כך על אף העובדה כי הטיל עיקול , יהיה עליו להגיש בקשה למימוש לרשם ההוצאה לפועל ולקבל החלטה כי הכספים ניתנים למימוש.

בפרק זמן  הזה (בו מגיש הנושא בקשה למימוש) , בטרם הנושה יעביר את הכסף לכיסו , הרי שניתן  להספיק ולהציל את הכספים עליהם הוטל העיקול. משרדנו פועל בהסרת העיקול באופן מיידי  על מנת שפלוני יקבל את משכורתו במלואה.

יצוין כי על פי החוק הבנק חייב להותיר לפלוני סך מסוים למחייה בסך שכר מינימום.

 

 

לקבלת ייעוץ טלפני מיידי חינם התקשרו ל0525532770 או השאירו פרטים בטופס הסמוך.

משרדנו עוסק כעשור בתחום ההוצאה לפועל, ואנו מכירים היטב את תחום פשיטת הרגל, ואת הרגישות הנלוות לכך.

לקבלת ייעוץ טלפני מיידי חינם התקשרו ל0525532770 או השאירו פרטים בטופס הסמוך.

צרו קשר

052-55-32-77

חיפוש באתר

חוק חדלות פירעון ושיקום